فیانا

قیمت: تماس بگیرید


شرکت سازنده: امداد پزشک راز کیمیا


کد محصول:


شرح محصول:

دستگاه فیانا یک فیکساتور خارجی برای اصلاح ناهنجاری های استخوان، افزایش طول و یا همراستا کردن استخوان بر اساس تکنیک جراحی الیزاروف می باشد. این فیکساتور خارجی از توانایی طبیعی بدن انسان برای ساخت بافت استخوانی جدید بهره می برد و به جراح توانایی جابجایی دقیق استخوان به منظور قرارگیری در راستای صحیح آناتومیکی را می دهد. فیکساتور فیانا دور اندام قرار گرفته و به کمک پین و یا شانز هایی که از میان پوست و استخوان عبور می کنند به دو سمت حلقه ها محکم می شوند.

دستگاه فیانا یک فیکساتور دایره ای شکل است که از 2 حلقه که به 6 میله تلسکوپی متصل هستند ساخته شده که طول هریک از این میله های تلسکوپی می توانند بصورت مستقل و آزادانه افزایش و یا کاهش یابد. این ویژگی اجازه جابجایی و چرخش حول هر 3 محور فضایی را ایجاد و به دستگاه توانایی تصحیح انواع ناهنجاری های مادرزادی پیچیده و همچنین موارد تروما را خواهد داد.



جراح به کمک اطلاعاتی که از سازه اصلی دستگاه فیانا در اختیار دارد (مانند اندازه حلقه ها، طول هریک از میله های تلسکوپی، نحوه قرارگیری حلقه بر روی استخوان ثابت و متحرک) و همچنین اطلاعاتی که به کمک عکس رادیولوژی پس از عمل جراحی از استخوان بیمار بدست می آید (جابجایی ها و زوایای استخوان در هر 3 محور فضایی) می تواند موقعیت دستگاه نسبت به استخوان را برای نرم افزار مشخص نماید. پس از تعیین میزان مجاز جابجایی در هر روز برای بیمار توسط پزشک معالج، نرم افزار برنامه روزانه تغییرات میله های تلسکوپی را ایجاد می کند تا اصلاح کامل ناهنجاری توسط دستگاه صورت گیرد. این برنامه بصورت روزانه و پس از ترخیص بیمار در منزل پیگیری خواهد شد.



نمونه ای از برنامه تغییرات میله های تلسکوپی داده شده به بیمار

اجزای سازه فیانا

1- حلقه ها: به شکل حلقه کامل، حلقه ناقص و . . . در سایزهای مختلف وجود دارندکه برای اتصال میله های تلسکوپی و انواع پیچ و مهره ها به آن کاربرد دارد.







2- میله های تلسکوپی با اتصالات مفصلی: از طریق 2 پیچ مخصوص به رینگ ها متصل می شود و با تغییر طول آن، مکانیزم حرکتی کل مجموعه تعیین می گردد. این میله ها در 5 اندازه مختلف و در دو نوع جابجایی سریع و جابجایی آهسته وجود دارند.



3- میله های تلسکوپی با اتصال ساده: که می تواند به عنوان یک راد ساده تلسکوپی در تکنیک الیزاروف بکار رود. این میله تلسکوپی سبک دارای درجه بندی بوده و به راحتی می تواند توسط بیمار تنظیم شود.

4- انواع اتصالات نگه دارنده پین به رینگ: تمامی اتصالات لازم برای نصب رینگ به پین با قابلیت چرخش و جابجایی در این سیستم وجود دارد.



5- پین با قطرهای مختلف: این دستگاه قابلیت نصب بر روی اندام به کمک پین های ارتوپدی نازک ساده ، اولیو و همچنین شانزهای استیل و تیتانیومی را دارا می باشد و جراح بسته به نوع استخوان و محل آن، می تواند هریک از پین ها را به راحتی استفاده نماید.

6- نرم افزار: که به جراح این امکان را می دهد که به سادگی برنامه اصلاح استخوان بیمار را ایجاد کند و در صورت نیاز در هر زمان و موقعیتی آن را مجدداً تغییر دهد. 



انتخاب اجزای دستگاه

انتخاب اجزای دستگاه بستگی به محدودیت های آناتومیکی و نیاز عضو مورد نظر دارد و بر عهده جراح می باشد. سازه فیکساتور تیلور قادر است تمامی شش درجه آزادی ممکن در فضا را به کمک تغییر همزمان اندازه ی میله های تلسکوپی ایجاد نماید. این خاصیت به جراح آزادی عمل کامل برای جهت یابی و هم راستا کردن قسمت های شکسته ی استخوان را می دهد.





کاربردهای فیانا

•    اصلاح پای پرانتزی (Genu Varum)

•    اصلاح پای ضربدری (Genu Valgum)

•    اصلاح چرخش زانو به داخل و خارج

•    بدجوش خوردگی استخوان (Malunion)

•    شکستگی استخوان (Fracture)

•    جوش نخوردن استخوان (Nonunion)

•    نقص استخوان (Bone Defect)

•    افزایش طول استخوان (Lengthening)

•    برطرف کردن محدودیت حرکتی مفصل (Joint Contracture)

•    ثابت کردن استخوان و ادغام مفصل (Joint Fusion)






مقایسه بین الیزاروف و فیانا

•    روش سیستم الیزاروف به پزشک امکان می‌دهد تا به یک تکه‌ی بافت با توجه به تکه‌ی دیگر در یک حرکت حاد، در طول شش محور، جهت دهد.

•    برنامه‌ریزی، تولید و آماده‌سازی بسیاری لازم است تا این ابزار استفاده شود، چون بسته به اصلاحات انتقالی یا چرخشیِ مورد نیاز برای بهبود یک استخوان، از مکانیزم‌های متفاوتی استفاده می‌کند.

•    هر بار که یک موقعیت جدید یا تنظیم‌شده‌ی استخوان نیاز باشد، پزشک باید یک یا چند گیره را شل کند، حرکت اصلاحی را با دست انجام دهد، و سپس گیره‌ها را دوباره سفت کند تا تکه‌ها ثابت نگه داشته شوند.

•    در کنار این کاستی‌ها و دقت پایین، این سیستم اثر نامطلوبی دارد که ضرورتاً بافت‌های استخوانی را در معرض حرکت ناگهانی، گاهی در راستای نادرست، قرار می‌دهد.

•    برای اصلاح زوایای دستگاه در برخی مواقع ممکن است بیمار چندین بار به اتاق عمل مراجعه نماید.

•    پایداری سیستم فیانا نسبت به الیزاروف به دلیل داشتن 6 میله تلسکوپی، چندین برابر است و امکان کمانش سیستم وجود ندارد.





  کیفیت بالای ساخت و مونتاژ

 ساخت و مونتاژ تمامی قطعات و اجزاء در شرکت دانش بنیان امداد پزشک راز کیمیا

 گذراندن تمام استانداردهای لازم و اخذ پروانه تولید از اداره کل تجهیزات پزشکی کشور

 قابلیت عرضه در طرح نظام سلامت ایران، تمامی بیمارستان های دولتی و خصوصی در سطح کشور


محصولات منحصر به فرد

گارانتی و پشتیبانی

یک سال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش برای کلیه تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی شرکت